Portal społeczno-kulturalny regionu kępińskiego
Kamila, Karoliny, Roberta 19 Lipca 2024, 00:24
Dziś 21°C
Jutro 27°C
Kultura i oświata
28 Lutego, 2018

Kępno: Do Włoch po nowe doświadczenia zawodowe

Nauczyciele i młodzież Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kępnie biorą udział w projekcie pn. ,,Do Włoch po nowe doświadczenia zawodowe’’, który został sfinansowany z funduszy UE w ramach programu ERASMUS+, Akcja 1: Mobilność edukacyjna.

Odbyła się już pierwsza zorganizowana w ramach projektu wizyta we włoskim Rimini. Grupa 6 nauczycieli przedmiotów zawodowych. Ewa Jobczyk, Barbara Howis, Barbara Gruszka, Jan Kokot, Piotr Krymiec i Jacek Ślak od 12 do 16 lutego br. brali udział w obserwacji pracy włoskich szkół i zakładów pracy. Polscy pedagodzy odwiedzili też ośrodek szkoleniowo-wychowawczy dla trudnej młodzieży, korzystając z możliwości „śledzenia” pracy tych placówek. Taka jest bowiem idea „job shadowingu”. Jest to rodzaj projektów, które polegają na wyjeździe do zagranicznej organizacji lub zaproszeniu jej przedstawicieli w celu dzielenia się dobrymi praktykami, poznawania nowych metod pracy, wspólnego rozwoju obu instytucji i osób uczestniczących w tych inicjatywach.
Projekt pn. ,,Do Włoch po nowe doświadczenia zawodowe” skierowany jest do nauczycieli przedmiotów zawodowych i języków obcych zawodowych zatrudnionych w ZSP nr 2 w Kępnie. Zakłada on, że do Włoch wyjedzie łącznie 12 nauczycieli związanych ze szkolnictwem zawodowym. Zaplanowano 5-dniowe obserwacje (luty i maj) w grupach 6-osobowych w placówkach oświatowych i zakładach pracy współpracujących z włoskim partnerem. Wyjazd nauczycieli ma na celu podniesienie jakości pracy szkoły poprzez zdobycie wiedzy na temat szerszego zastosowania innowacyjnych metod, technik i środków dydaktycznych. Umożliwia poznanie nowych form organizacyjnych w szkole i na zajęciach praktycznych w zakresie nauczania przedmiotów zawodowych oraz kompleksowe wdrożenie rozwiązań przynoszących długotrwały efekt. „Job shadowing” jest doskonałą okazją do poznania włoskiego systemu szkolnictwa zawodowego zarówno w szkołach, jak i zakładach, przyjmujących uczniów na praktyki oraz umożliwia poznanie bazy dydaktycznej znajdującej się na wyposażeniu instytucji kształcących w branżach: budowlanej, logistycznej, mechanicznej, samochodowej, drzewnej, gastronomicznej, handlowej, rolniczej i agroturystycznej. Dodatkową korzyścią jest poznanie kultury i obyczajów włoskiego regionu, a także możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Efektami projektu są integracja międzynarodowa oraz nawiązanie nowych kontaktów.
W projekcie uczestniczy także 15 uczniów ZSP nr 2 uczących się zawodów: technik pojazdów samochodowych, technik logistyk oraz technik budownictwa. Już w marcu odbędą oni praktykę zawodową we włoskich przedsiębiorstwach i instytucjach, współpracujących z partnerem - firmą „Sistema Turismo”.
Warto podkreślić, że praktyka jest integralną częścią szkolenia zawodowego w Polsce. Jej celem jest zdobycie nowych umiejętności zawodowych, poznanie nowych metod pracy i przeniesienie tych doświadczeń na polski rynek pracy, a także dostosowanie umiejętności przyszłych techników do standardów i wymagań w przemyśle i usługach na rynku europejskim. Praktyki mają także umożliwić uczniom porównanie warunków pracy we Włoszech i Polsce. Nowocześnie wyposażone zakłady włoskich pracodawców pozwolą uczniom poznać najnowsze technologie oraz zapoznać się ze standardami jakości wymaganymi w krajach Unii.

~ Oprac. bem

Komentarze

Pozostało znaków: 1000

Redakcja Tygodnika Kępińskiego nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez Internautów. Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy, naruszające normy prawne, obyczajowe lub niezgodne z zasadami współżycia społecznego będą usuwane.

Nikt nie dodał jeszcze komentarza.
Bądź pierwszy!